Jak funguje pronájem přes Booking
Protože sami při našich cestách nejvíce využíváme Booking, byla to i první platforma, kterou jsme začali řešit pro náš pronájem.
A jak jsem byla vždy jako uživatel Bookingu při plánování dovolené spokojená, musím přiznat, že jako poskytovatel ubytování jsem rozpačitá.
Vytvoření profilu
Vytvoření profilu je jednoduché, vytvoření popisu ubytování a nahrání fotek také. S vytvořením cen už jsem trochu bojovala, to mi nepřišlo úplně uživatelsky přívětivé, ale možná je to jen o zvyku. Ovšem najít třeba to, jak a kde mám vložit pobytovou taxu nebo poplatek za úklid, to je skoro na "vyšší dívčí" a přestože to nakonec v profilu zadané mám, vůbec mi není jasné, jak to vlastně Booking počítá a na faktuře to vidět není.
Provize
Provize Bookingu není úplně malá, berou si v základu 15% a pokud chcete být více vidět, musíte jim nabídnout více... A pokud má za vás Booking účtovat platby, bere si za to další 1,3%. Peníze vám pošlou na účet, který si do profilu zadáte cca týden po odjezdu hosta (AirBnb posílá peníze hned po začátku pobytu).
Komunikace
Nejhorší je ale komunikace. Nové ubytování musíte "ověřit" a ypůsob ověření vybírá podle nějakého klíče Booking. Mě třeba napsali, že mám natočit video zvenku ubytování, jak do něj vcházím a všechny místnosti. A že dokud video nepošlu, moje nabídka nebude aktivní. Hned při další cestě jste tedy video natočila, ale následně zjistila, že nikde v profilu není možnost ho vložit. Psala jsem na Booking několik e-mailů, bez reakce. Asi po týdnu mi někdo zavolal s tím, že po mě chce na ověření videohovor, tedy že musím fyzicky v apartmánu být a udělat videohovor odtamtud a vše online ukázat. na můj údiv, že chtěli video mi tvrdil, že nikdy nic takového nechtěli a že videohovor je nutný, jinak smůla. Videohovor jsem tedy naplánovala na další cestu do Rakouska, asi hodinu předtím, než se měl konat mi ale přišlo jeho zrušení a nový termín na další den. Když jsem se na něj přihlásila, nikdo z Bookingu se nepřipojil a den na to mi přišla zpráva, že jsem nebyla na tom původním - zrušeném - termínu a jestli u nich chci být, musím naplánovat videohovor úplně znovu. A volné termíny byly až za několik dní, kdy už jsem musela zpátky do Prahy. No když to zkrátím, byla to prostě šílená anabáze. Pokaždé se mnou komunikoval někdo jiný, kdo jakoby neměl žádnou historii, domluvit se na něčem bylo fakt strašné. Takže zřízení funkčního profilu na Bookingu mi trvalo déle než měsíc :D
A to mi ho ještě po měsíci opět zavřeli, jelikož jsem jim nedodala daňové číslo (jehož vyřízení mělo trvat měsíc, ale trvalo 3...
Prostě s Bookingem je to zatím velká "zábava" a upřímně nám přes něj ani nechodí moc rezervací, výrazně lépe nám funguje AirBnb, na které se podíváme v dalším článku :)